Nethandlen

Copyright - Quality Software Solutions ApS © All Rights Reserved

Nethandlen i Danmark

 

Nethandlen stiger til rekord høj handle med en omsætning på ca. 72 millarder.

Danskerne vilde med nette og bruger penge på nettet som aldrig før. En halvårsrapport fra 2014 tyder på, at danskernes forbrug på nettet vil slå rekord igen i år.

Danskerne er ikke blege for at finde dankortet frem, når de sidder hjemme foran computeren.

I første halvår af 2014 brugte de danske netshoppere således omkring 36 milliarder kroner online, viser Dansk e-handelsanalyses halvårsrapport for 2014.

Hos Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) forventer man derfor, at e-handlen sætter rekord i 2014 med en estimeret omsætning på over 72 milliarder kroner.

 

- Det handler ikke så meget om, at vi igen i 2014 sætter rekord i salget via e-handel, for det har vi også gjort de foregående år. Men det er imponerende, at væksten fortsætter med uformindsket kraft, så Dansk e-handelsanalyse viser, at salget fra 2013 til 2014 stiger med mindst 15 procent, siger kommunikationschef i FDIH, Henrik Theil, i en udtalelse.

E-handel er kommet for at blive:

Den fortsatte vækst vidner om, at danskerne har taget e-handlen til sig.

Ingen andre salgskanaler kan vise tocifrede vækstrater år efter år, og det understreger forbrugernes klare valg af nettet som fremtidens handelsplads. Vi har mere end fordoblet omsætningen siden 2009, siger Henrik Theil.

Tallene fra halvårsrapporten viser samtidig, at forbrugerne handler oftere på nettet med et gennemsnit på mindst 15 nethandler i årets første 6 måneder.

- Der er blevet flere ”storshoppere” i forhold til 2013, mens andelen af dem, der kun handler én gang om måneden falder. I den anden ende af skalaen er det knapt en femtedel af forbrugerne, som handlede mindst 5 gange om måneden, eller over 30 gange i første halvår, forklarer Henrik Theil.

Detailbranchen halter bagud

 

Detailhandlen har svært ved at forstå at markedet har ændret sig.

Internettet har virkelig fået flere butikker til at bukke under grundet at internettet har taget godt fat i forbrugerne. Forbrugerne er nemlig vilde med internettet, da det gør deres sortiment af produkter noget større og nemmere at købe fra.

Den travle hverdag, gør også at kunderne ikke når forbi butikkerne, som ofte lukker når forbrugerne har fri fra arbejde. Udover dette sammenligner forbrugerne også mange gange priserne og kan dermed opnå en bedre pris. Man skal her ikke glemme at der stadig behov for en fysisk butik.

Hvad vil det så sige? Hvis internetsiderne er præsentable og indbydende og viser jeres sortiment så det bliver appetitligt, så vil forbrugerne også kommer forbi jeres fysiske butik, og muligvis lave et salg. Det der her er vigtigt som butiksejer at finde dygtige ansatte som ofte er en jungle at finde.

En dårligt uddannede medarbejdere kan give din butik også en dårlig omsætning. Derfor er alle disse ovennævnte punkter meget vigtigt for at få din butik til at overleve. Dette skal ikke tage år men i gang fra imorgen, så der kan skabes noget omsætning i din butik.

Facts

  • Åbenhed for nye ideer
  • Husk forbrugernes nye adfærd
  • Fra lokalt til globalt
  • Dygtige ansatte gavner din butik
  • Internethandel stiger hvert år
  • Alle kan være med
  • Vores løsninger gavner jer
  • Bliv synlig med med vores nye software

Viste du dette?

Tænk nyt dvs. tænk ud af boksen

 

Nytænkning er vigtigt i dag for at komme videre i detailhandlen. Vores forbrugere er blevet meget mere krævende.

Viste du det?

 

Hver tredje køb på nettet er et impulskøb, viser en ny undersøgelse.

Internettet kan selv give dig en bonus i julen.

 

Internettet er vejen frem, hvis man vil overleve som detailhandel. Hver 2 julegave handles på nettet.